FANDOM


This fanfiction is made by Minh6969.

Episode 1: Timber!

  • Oh hey, what do you know? A stupid rip-off of Battle for Dream Island.
  • Well, it's not that bad, the name is pretty cool.
  • So guys, we are going to battle for an island called "Nightmare Island". What is it you ask? Well, it's actually the opposite of Dream Island!
  • That sounds terrible! I'm not joining this!
  • Well, you're not allowed to leave. So have fun!
  • Ugh, fine...
  • I hate this already!
  • How dare you steal my show?
  • I'm sure I'll win this!
  • Good luck!
  • Okay, so the first challenge is to chop down some trees, the 2 contestants that chops the most trees gets to choose the team.
  • Shut up. It's not your show.
  • Uh... Yes it is.
  • Don't you even try chopping me down!
  • Chopping sounds fun! I volunteers.
  • Heh, Axe, come here!
  • What do you want?
  • Kill those trees over there for me.
  • Aww yeah!
  • Eraser's tree count: 2 trees
  • Uhhh... Uh... I can't kill trees! They are my friends!
  • Well nobody cares, okay?
  • Coiny's tree count: 4 trees
  • What? How dare you kill my friends!?
  • Nobody cares, they are dead already lol
  • I'm very mean now!!!
  • Ice Cube's tree count: 6 trees
  • Whaat? How is it even possible?
  • Well, it's just that you don't know how to do it, so let me help you!
  • I'll use this! My super powerful Win Token!
  • Woah where did you get that from?
  • Well, *Whispers* I steal it from that stupid speaker box!
  • Okay! Let's do this!
  • Leafy's tree count: 10 trees
  • Be sure to pick me when you win!
  • Alrighty!
  • TEARDROP!!! CHOP DOWN ALL OF THOSE TREES FOR ME INSTANTLY!!! ITS AN ORDER!!!
  • YOUR ARGUMENT IS INVALID
  • WASTED
  • Why doesn't anyone help me!!!!!
  • cuz ur mean lol
  • 10 minutes left guys!
  • You have no rights to host this.
  • Who said that?
  • Me, now go away
  • Get rekt trees!
  • Flower's tree count: 3 trees
  • I don't want to kill those innocent trees, don't force me to, heheh...
  • Kill those trees over there and I'll give you 100000000000000000000000000000000000000000000000000000$
  • CHALLENGE ACCEPTED
  • Pencil's tree count: 12 trees.
  • Now gimme those money!
  • Nope lolololololol
  • How dare you!?
  • I believe I can fly
  • Rocky's tree count: 1 tree
  • What? He chopped down 1 tree just by flying?
  • Heh, this challenge is WAY too easy. Look at this!
  • Firey's tree count: 99+ trees
  • So that means Firey, my owner and Pencil won! Pick the teams, guys!
  • That's RACIST!!!
  • Hm... I'll pick Coiny so I can slap him easier!
  • Grrrrr....
  • Match of course!
  • Hm... I'll say Blocky.
  • Bubble
  • YOYLECAKE!!!
  • Leafy!
  • Nice choice Firey!
  • Ice Cu-
  • Pin!
  • What? No!!! I had to team with Leafy!
  • Well too bad because we already choose you.
  • Hey! Who let you to choose? (Sorry I can't find the correct picture of her emotion right now ;3;)//)
  • Grrrr... I'll pick Ice Cube for a revenge!
  • Thanks Leafy! Pencil won't let me into HER alliance!
  • Um... we do...
  • Teardrop.
  • Thanks!
  • Pick me please.
  • No, sorry. I pick Rocky.
  • Hey Pencil! Pick me!
  • Nope. That's what you get for choosing Match over me.
  • What? Where?
  • In Object's Mega Game, you remember?
  • WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
  • Lol what a crybaby
  • I'll pick Needle!
  • What? No way! My love!!
  • Sorry Coiny, blame Pin!
  • I'll kill you!
  • Pen!
  • Uh... Woody!
  • Thanks!
  • Hey Firey, pick TB!
  • Alright! TB then!
  • yayyyyyyyyyyyyyyyyyyy
  • I pick Golf Ball!
  • OMG, like, why?
  • Because Im the team leader, so?
  • Okay, only 4 people left: Spongy, Flower, Eraser and Snowball. Hurry up guys!
  • Let's see... I'll pick Eraser because he is the best out of everyone else.
  • Yeah!
  • You look pretty scary, Eraser.
  • Flower!
  • Shut up Woody! Why'd you pick Flower?
  • Yeah!
  • Snowball.
  • Woohoo!
  • Well, I guess Spongy is ours, then.
  • Okay guys, pick a team name.
  • The Bloody Warriors!
  • I guess our team name is gonna be FreeSmart again then.
  • Okay, so since the FreeSmart's leader, Pencil. Lose to Firey in the tree chopping contest, her team is Up For Elimination.
  • You're stupid, Pencil!
  • So viewers, vote between Match, Bubble, Pin, Teardrop, Needle, Woody, Golf Ball, Flower, Spongy and Pencil to be eliminated.
  • Stop stealing my show!
  • No it's my show.
  • No mine.

Episode 2: Keep Calm and Escape the Maze Already

  • Alright guys, it's time for Cake at Stake.
  • Cake at Stake!
  • Yay!
  • You are not from here! Go away!
  • Okay.
  • So today we have 45 votes, that is alot!
  • Stop stealing my show! Anyway, the person that has the least vote will win a prize.
  • I hope I win!
  • Yeah me neither.
  • Dream on, because the person is the least vote is Spongy with 1 vote. He wins a gameboy!
  • Oh no you're not taking me!
  • Yay!
  • But I don't have arms to play.
  • So the next people that are safe with 3 votes are Golf Ball, Teardrop and Woody.
  • Yes!
  • Woohoo!
  • Uh... uh... I have a fear of number 3.
  • AHHHHHHHHHHHHHH!!! *Faints*
  • Next. Pin, Match and Bubble are all safe with 4 votes.
  • How dare you give me 4 votes, voters?
  • Well, at least that you're safe.
  • Yeah, we're safe.
  • So the Final 3 are Bubble, Pencil and Flower.
  • Oh noio, I moight goit eliminoited.
  • Well, you are safe with 5 votes.
  • YOYLECAKE!!!
  • YOU BETTER SAY THAT IM SAFE, OR... OR... I'LL CRUSH YOU!!!
  • Oh please... everyone knows that you're eliminated for sure!
  • Well guess what? Pencil is eliminated with 10 votes.
  • WHAT!!!???
  • Yay!
  • So, bye bye Pencil. *Flungs Pencil to Hotel of Idiots*
  • So yeah, Pencil have been flung to the Hotel of Idiots, or HoI for short.
  • ELIMINATED
  • HoI i'M tEm-
  • No you're not. Anyways, the 19 of you all gets cake.
  • Yoi!
  • So the next challenge is to get past this maze.
  • Pfft... That's too easy.
  • *The camera zoomed out, showing the whole maze which looks like this*
  • NO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Hi guys I myself contain the map of this maze.
  • GET HIM!!!
  • Uh... let's not cheat guys.
  • I got the book! *Eraser runs away*
  • Aw....
  • Who needs a map when we already got...
  • ...this Guidance Cane!
  • With this thing, I can get through this maze with ease.
  • Woah, how did you have those amazing gadgets!? Did you steal them?
  • This cane is from my greatgreatgreatgreatgreatgrandfather. Do not make fun of it.
  • Oh...
  • Static...
  • Hey guys! Do you want to have a breakfast that eats itself?
  • Yeah!
  • Really?
  • Yeah!
  • Really really REALLY wants it?
  • YEAH!!!
  • Then buy my- I mean our brand new production: Pen-O-sland!
  • Wait what in the world is that?
  • With this production, all you gotta do is poor some cereal in and it wll jump straight into your mouth!
  • Woah cool!
  • P/S: You have to eat it without milk.
  • Aw...
  • So go buy it now at your local store with a very cheap prize of 999,999,999,999,999,999,999,999,999 trillion dollars! Also in the next 1 nanosecond the promotion that minus 0.0001% will end! So buy now!!!
  • Static... i am a brick btw
  • Hi, I can fly so I can help you get to the end of this maze.
  • Alright! *Jumps on Chrysalis' back*
  • Ride like a wind, Chrysalis!
  • Okay. *Rides Coiny to the end of the maze*
  • Hey Needy, wanna go through the ma-
  • Yeah?
  • Um... aren't you gonna slap me because I called you Needy?
  • Well, I got used to it...
  • Great! Let's go!
  • Yay I made it!
  • Congrats, and for being the first one to get here, you get a Winner Badge.
  • TADA!!!
  • Cool! What does it do?
  • Well, it will grant you immunity if you are UFE.
  • Coolio!
  • I'm here too!
  • Alright, so you get a Runner-Up Badge, it works just like the Win Token in that stupid BFDI show.
  • TADA!!!
  • Oh no, I'm lost!
  • Me too!
  • Hey, what if I throw you up to see the whole maze?
  • Okay!
  • Alright then! Here we go!!! *Throws Rocky up*
  • Yay I can fly!
  • Go that way!
  • Let's go!
  • Grrrr... this maze is making me MAD.
  • This maze is soooooo confusing.
  • LOL NOOB YOU DONT KNOW HOW TO DO IT LET ME SHOW YOU
  • Uh... which direction are we?
  • I thought you said you know how to do it.
  • My shiny badge looks so cool!
  • DUH DUH DUH!!!
  • I wonder when can I get through this stupid maze...
  • Oh wait I did it!
  • Congrats, now go away.
  • Uh... uh... I have to focus, not letting my Mazeophobia taking over me!
  • I'll come with you.
  • Thanks, Pin.
  • I'm good with maze, so let me see...
  • XDDDDDDDDDDD WE ARE THE DAZZLINGS GET REKT ALL
  • OMG LIEK DIE ALREADY
  • OMG HOW DARE YOU ESCAPE KYS NOW
  • Bruh.
  • Well that was a weird expeirence.
  • Yeah we know right.
  • Wait what just happened?
  • I don't know.
  • Guys, the first 3 members to each team to get through the maze will win. So hurry up.
  • We must hurry!!!
  • Yay! There's the exit!
  • Yeah!
  • Oh no you're not going to win!
  • Quick! We must run!
  • Hi my name is Starlight Glimmer.
  • *Stops* Omg a pony in real life!
  • We made it!!! YAY!
  • Alright, so team The Bloody Warriors are Up for Elimination. Viewers, vote for any contestant in team TBW to be eliminated, you can vote however you want.
  • FIREY!!! YOUR HOPELESS!!!
  • Uh... actually it's *YOU'RE.
  • *Infinite slapping intensified*
  • Uh... have everyone thought that we were breaking the fourth wall the whole time?
  • No. What do you think, viewers?

Episode 3: The Warping Zone (WIP)

  • Sup m8s, and welcome to BFMLGI Season 2 Episode 7. Let's do the elimination.
  • DIE DIE DIE
  • R.I.P CheekiiChaps
  • Why did you kill the host?
  • Hey Snowball.
  • What? I'm in a bad mood right now...
  • I just caught you doing something weird.
  • *Starts shivering* Y-Yeah?
  • lol I found out that you're playing with ponies lololol
  • lol get rekt snowball
  • NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
  • GET EXPOSED!!!!
  • Let's do the elimination guys, the Announcer can't be here today because he has to go kill the other speaker boxes.
  • Die.
  • no
  • Uhhhh why aren't there any Cake at Stake in-
  • CAKE AT STAKE OMG
  • Okay, so here are the votes.
  • Votes:
  • What? How did I get voted out?
  • *Flashback*
  • Quick! We must run!
  • Hi my name is Starlight Glimmer.
  • *Stops* Omg a pony in real life!
  • *Flashback ends*
  • Oh...
  • ELIMINATED
  • Episode 3's Challenge:
  • What? An obstacle course? How hard can this be?
  • DUN DUN DUN!!!
  • Alright I'm quittin'
  • It's not THAT hard! Just try!
  • Behind Mt. Midoriyama, there's another obstacle course which the contestants have to get past that too.
  • Alright I'm joining ya'
  • Hi
  • Hello there.

Voting

N/A

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.